JavaScript dla dzieci : programowanie na wesoło
"JavaScript for Kids : a playful introduction to programming"
JavaScript to język programowania Internetu, tajny składnik sprawiający, że sieć www jest niesamowita, Twoje ulubione portale interaktywne, a gry online zabawne!
"JavaScript dla dzieci" to napisane lekkim piórem wprowadzenie do podstaw programowania, oparte na cierpliwym objaśnianiu zabawnie zilustrowanych przykładów. Zaczniesz od podstaw, takich jak łańcuchy znaków, tablice i pętle, a następnie przejdziesz do tematów
zaawansowanych, takich jak obsługa interaktywnych zdarzeń za pomocą jQuery i rysowanie obrazków na płótnach.
Po drodze napiszesz trzy gry: Znajdź ukryty skarb, Szubienica i Wąż. Dowiesz się też jak:
· Tworzyć funkcje, aby organizować kod i wielokrotnie go używać.
· Pisać i modyfikować HTML, aby tworzyć dynamiczne strony www.
· Stosować DOM i jQuery, aby strony reagowały na dane wprowadzone przez użytkownika.
· Używać elementu canvas, aby rysować i animować grafikę.
· Pisać prawdziwe, kontrolowane przez użytkownika gry, z wykrywaniem kolizji i zapamiętywaniem wyników.
Dzięki bogato zilustrowanym przykładom, takim jak odbijające się piłki, animowane pszczoły i samochody wyścigowe, na własne oczy zobaczysz to, co zaprogramujesz. Każdy kolejny rozdział wzbogaca wcześniej zdobytą wiedzę, a zadania dla ambitnych to świetny trening dla mózgu i inspiracja do pisania własnych niesamowitych programów. Napisz dzisiaj coś fajnego w JavaScript!
Odpowiedzialność: | Nick Morgan ; [przekład Maciej Baranowski, Witold Sikorski]. |
Hasła: | JavaScript Projektowanie - nauczanie Podręczniki dla dzieci |
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015. |
Opis fizyczny: | 318 stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm. |
Uwagi: | Indeks. |
Twórcy: | Baranowski, Maciej. Tłumaczenie Sikorski, Witold. (1950- ). Tłumaczenie |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- Wprowadzenie
- CZĘŚĆ I: PODSTAWY
- Rozdział 1: Co to jest JavaScript?
- Rozdział 2: Typy danych i zmienne
- Rozdział 3: Tablice
- Rozdział 4: Obiekty
- Rozdział 5: Podstawy HTML
- Rozdział 6: Instrukcje warunkowe i pętle
- Rozdział 7: Gra Szubienica
- Rozdział 8: Funkcje
- CZĘŚĆ II: JAVASCRIPT KROK DALEJ
- Rozdział 9: DOM i jQuery
- Rozdział 10: Programowanie interaktywne
- Rozdział 11: Znajdź ukryty skarb!
- Rozdział 12: Programowanie obiektowe
- CZĘŚĆ III: PŁÓTNO
- Rozdział 13: Element canvas
- Rozdział 14: Przesuwanie elementów na płótnie
- Rozdział 15: Sterowanie animacjami za pomocą klawiszy
- Rozdział 16: Zręcznościowa gra Wąż: Część 1
- Rozdział 17: Zręcznościowa gra Wąż: Część 2
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)